Co na głowie, to i w głowie
6 czerwca 2012, 09:08W zależności od koloru upierzenia na głowie amadyny wspaniałe (Erythrura gouldiae) mają różne osobowości. Brytyjscy biolodzy zauważyli, że osobniki czerwonogłowe są bardziej agresywne, a czarnogłowe zuchwałe i podejmujące większe ryzyko.
Guinness nurkuje
30 maja 2012, 09:38Guinness otworzył pierwszy na świecie podwodny bar. Browar postanowił w ten sposób upamiętnić 250-lecie swojego istnienia. Ponieważ firmę założono w 1759 r., rocznicę świętowano z 3-letnim poślizgiem. Nie wydaje się jednak, by komukolwiek to przeszkadzało.
Szympans jak człowiek
28 maja 2012, 16:06Psychologowie wiedzą, że istnieje pięć głównych wymiarów osobowości (Wielka Piątka) - ekstrowersja, neurotyczność, otwartość na doświadczenia, sumienność oraz ugodowość. Teraz wykazano, że z podobnych elementów składa się osobowość szympansów.
Facebook debiutuje
18 maja 2012, 09:13Dzisiaj, 18 maja, rozpoczyna się pierwotna oferta publiczna akcji Facebooka. Ich cenę ustalono na 34-38 USD. Początkowo na rynek trafi ponad 421 milionów akcji. Sam Facebook sprzedaje 180 milionów, a jego dotychczasowi akcjonariusze zaoferowali ponad 241 milionów papierów.
W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...
17 maja 2012, 11:45Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.
Nokia chce sprzedać Vertu
30 kwietnia 2012, 10:34Nokia prowadzi zaawansowane rozmowy o sprzedaży Vertu - luksusowej marki najdroższych na świecie telefonów komórkowych
Mks_vir ma nowego właściciela
6 kwietnia 2012, 05:07Firma ArcaBit, polski producent oprogramowania antywirusowego, została właścicielem legendarnej marki mks_vir. Ten najstarszy polski program antywirusowy jest dziełem zmarłego w 2004 roku Marka Sella.
Kto kupuje doświadczenia?
27 stycznia 2012, 10:54Psycholodzy odkryli, że kupowanie doświadczeń daje ludziom więcej szczęścia niż kupowanie dóbr. Jacy ludzie wydają jednak więcej na doświadczenia, np. bilet na koncert, niż na produkty materialne, dajmy na to kolejne buty? Okazuje się, że ekstrawertycy i jednostki otwarte na nowe doświadczenia.
Miłość z profilu
15 grudnia 2011, 10:50Ludzie zidentyfikują się z marką prezentowaną w powiązaniu z ich profilem na Facebooku czy innym portalu społecznościowym. Dotyczy to zwłaszcza jednostek z wysoką samooceną. Ta sama reklama widziana u obcej osoby nie będzie już miała takiego wpływu (Journal of Consumer Research).
Osobowość foki wpływa na jej styl rodzicielski
25 listopada 2011, 10:20Foki szare (Halichoerus grypus) mają różne osobowości, które wpływają na stopień, do jakiego strzegą i opiekują się młodymi.